Calgary - Whitehorse 2016

21 mei 2016 - Whitehorse, Canada

Vertrek Schiphol

Zo alles staat ingepakt en we gaan ervoor.

Dit is de route die we willen gaan volgen.Dit zou het moeten worden

Na een perfecte vlucht zonder vertraging geland in Calgary, snel door de douane en Joyce en Ed stonden al te wachten. Half uur later bij Joyce en Ed in huis. We zijn zo lang mogelijk opgebleven en hebben het tot 19,30 dat is 3.30 Sassenheim tijd.

Dag 2:

Redelijk geslapen en na ontbijt even met Ed naar een klant van hem gereden.... wat een ruimte heb je hier toch en heerlijk gewandeld langs de Bow River.

IMG_0054IMG_0045IMG_0074 IMG_0079 IMG_0072 IMG_0069

Dag 3: Vandaag de grote dag om de camper te halen, ons om 1 uur gemeld en na de gebruikelijke administratie eindelijk naar buiten en daar stond die dan.

Spiksplinternieuwe Ford truck met in z'n bakkie de camper. 48km op de teller.IMG_0081

Na de uitleg spul meegenomen naar de volgende stop, Bass pro shop. Kan je alles kopen als je wilt jagen of vissen.

IMG_0080IMG_0085

IMG_0083IMG_0090

Daar is ook een change in the ride to Whitehorse links om is de rit erg plat nu gaan we rechts om, maar wel voor de grote bosbrand gaan we weer links omhoog richting the Yukon. We krijgen misschien wat kleine brandjes maar dat gaat wel..... hoop ik. rechts om gaat meer door en langs de bergen. We zien wel, morgen boodschappen doen en in de middag feestje bij familie van Ed en Joyce.

Dag 4: vandaag pas om 8.30 uit bed, na het ontbijt de benodigen boodschappen gaan doen voor de reis. Ook in de shop is alles weer groot, pak suiker de kleinste hoeveelheid is 2 kg.. Het is allemaal wel duur omdat bijna alles import is.. Na de middag naar Steve en Flora, "goodby party" omdat de dochter naar Texas verhuisd.. Steve heeft ook een paar leuke toys in de garage en tuin staan.

Corvett 550HP Camper

IMG_0099IMG_0098

IMG_0106IMG_0096

Margreet ruimt de truck in en Harvik de boxer.

Morgen gaan we om 8.30 weg en gaan toch voor de eerste route links om naar boven toe, het eerste doel is Jasper national park. Daarna richting Prince George, Iskut, Whitehorse.

Dag 5. Ik doe net of het dag 5 is want op dag 5 hadden we geen internet. Ed en Joyce zijn vandaag vertokken naar Windsor Ontario dat is ff 3500 km sturen ze gaan daar Jacky ophalen en dan ook weer even 3500 km terug. Ze hebben de trailer er achter gekoppeld om de hele zooi vandaar te verhuizen naar Calgary.

IMG_0107

Wij zijn ook vertrokken en ons doel was Jasper, op het gemakkie zijn we die kant opgegaan.. Alle tijd en lekker genieten van de ruimte, rust en imposante bergen.

IMG_0124 IMG_0126

IMG_0132 IMG_0144

Ja redelijk veel bergen op de route, de vrachtwagens hier rijden ook 110, wij zijn op vakantie en rijden 95 en dan wordje wel eens ingehaald.

IMG_0119

We kachelde aardig door richting Lake Louise, beetje high society lake, ligt een  schitterend hotel aan het meer wat een beetje boven ons budget ligt.

IMG_0157

Nog even een tussenstop bij Bow Lake wat nog bevroren is. We hebben het best naar ons zin.

IMG_0184IMG_0180 IMG_0182IMG_0183

Nou hebben we echt geluk gehad, komen we een bocht om loopt daar een zwarte beer op de weg, gestopt dus ik zeg "Greet ga eruit en neem foto's van dichtbij". Dat doet ze dan weer niet en daarom zijn de foto's een beetje van een afstand genomen.

IMG_0193IMG_0194.IMG_0195IMG_0202

Ja jammer dat Greet niet mee wilde werken. Beer vertrokken en wij richting de Ice fields.

IMG_0216IMG_0212

Ook weer gezien en ff het laatse stukkie van de 500 km naar de RV camping ground in Jasper. En daar staat die dan met alle live support slangen aangesloten.... Net echt.

IMG_0246IMG_0247

Greet aan het werk gezet en dat was haar eigen schuld door dat gedoe bij die beer. nog wat wild in de tuin en de berenval er liepen er een paar rond volgens de receptie mevrouw.

WP_20160509_19_53_21_ProWP_20160509_20_00_17_Pro

Ja waterval vergeten ergens op de route. Overal waar wat te zien is staan die blauwe bordjes met een man met een verrekijker en een klein kind om je elleboog op te laten rusten, das best handig en er staan vaak kleine kinderen zat. Als je ze maar wel weer netjes terug zet.

IMG_0231

IMG_0235IMG_0237

Dag 6: Voor het eerst in de camper geslapen, om in het bed te komen stoot je gemiddeld drie x je hoofd maar als je eenmaal ligt is het best een lekker bed . Rond de klok van 10.30 zijn we vertrokken richting McBride in BC. Eerst nog even gestopt in Jasper, beetje ouwe meuk hebben ze op het dorpsplein gezet.

IMG_0251

Het dorp.

IMG_0253IMG_0255

De trein vertrok ook net uit Jasper, die treinen zijn pas lang daar sta je bij de spoorovergang dus echt gewoon een kwartier voor . Hier een plaatje van de trein toen we hem weer tegen kwamen.

IMG_0263

Hoe verder we rijden naar McBride hoe stiller het op de weg word

IMG_0269IMG_0276

Na alweer een tijdje gereden te hebben werd het wel eens tijd om de benen te strekken bij Mount Robson parc, er is maar 1 route om uit te kiezen....... die begint bij dit bord en het einde van de trail is 24 km hogerop. Dat hebben we maar niet helemaal gedaan en zijn tot 3.5 km gekomen, is maar 3.5km maar gaat wel omhoog. Terug bij de truck hadden we toch 7 km in de benen zitten.

IMG_0293 IMG_0295

IMG_0302IMG_0310

Echt grote bomen

IMG_0313.  IMG_0312

Echt handig wat dat boompie doet.......

IMG_0314

Ik ben natuurlijk niet zo bang uitgevallen als Margreet en als er wild te zien is stap ik daar ook gewoon op af om een foto te maken:

IMG_0307IMG_0328

Without words:

WP_20160510_12_37_54_Pro

Rond een uur of 4 (1 uur vroeger dan in Calgary omdat we door een time zone zijn gegaan) geland in McBride op een eenvoudige campground. Plan is om hier een paar dagen te blijven staan.

IMG_0352

Dag 7: McBride naar Prince George, het plan was om hier een paar dagen te blijven maar het heeft heel de nacht geregend en dat is ook de voorspelling voor de rest van de dag. Alles los gekoppeld en naar down town McBride.

Warm welkom,

IMG_0355

en na 2 minuten met 30 km

IMG_0357

Niet echt een grote stad met toch nog 684 inwoners. Ook daar stond op het dorpsplein ouwe meuk.

IMG_0359

Dorp uit links af de highway op, weer rustig relaxed met 85 op de cruise door de regen.

IMG_0367 IMG_0378

Je moet wel op blijven letten maar daar was nummer twee.

IMG_0397IMG_0396

IMG_0398IMG_0399

En daar gingen we weer:

IMG_0404IMG_0410

WP_20160511_12_22_18_Pro IMG_0393

Aangekomen in Prince George bij rv ground Bee Lezee ja ze houden hier bijen.

IMG_0436

Toen naar de mall voor boodschappen: 1 pad met de vriezers en ons pakje yoghurt van. 4 kg (kleinste verpakking).

WP_20160511_16_07_38_ProWP_20160512_08_38_47_Pro

Hier blijven we twee nachten om daarna door te reizen naar Kitwanga, vandaar gaan we de highway 37 op. Dat is de bush in zonder internet, telefoon en radio,

Dag 8: So da sind wir wieder. vanochtend midden in de nacht opgestaan om het hele circus naar Smithers te verhuizen, om 8.30 reden we van ons plekje in Prince George..

IMG_0454

Ook hier zijn ze begonnen met het plaatsen van windmolens, ja deze doet het nog niet echt maar toch.

IMG_0462

Deze streek draait op de houtkap industrie, je komt ze tegen of ze hangen aan je kont of je ff op wilt schieten

IMG_0486IMG_0470

IMG_0471IMG_0544

IMG_0442IMG_0460

IMG_0463

Ze gaan ook de andere kant op en dan zitten ze te duwen.

Ook moet het huisfront op de hoogte gehouden worden onder het genot van koffie en een muffin.

IMG_0485IMG_0492

Van al dat gerij krijg je weer trek dus een pitstop en dan ook kritisch kijken......naar je banden

IMG_0524

We hadden zo'n houtruck achter ons en toen zag Margreet twee beren (nee dat deden ze niet) bij elkaar in de berm, maar het was beter om door te rijden met zo'n dubbelen truck achter je aan. We zitten al een tijdje door bossen en heuvels te rijden en dan ga je een bocht om en daar zijn ze dan de Hupuldepup bergen.

IMG_0559IMG_0563

IMG_0569IMG_0565

En daar rijden we na 5 uur sturen Smithers binnen. 10 kilometer buiten Smithers ligt onze rv camp ground.

IMG_0577

Ons nieuwe plekje waar we een paar dagen blijven staan, word lekker weer en morgen is er een farmersmarkt downtown Smithers. By the way de lucht is hier zo droog dat al je vel begint te scheuren, zo eerst maar een vaselinebad nemen. De bergen zien we vanuit de achterdeur.

IMG_0604IMG_0586

IMG_0587IMG_0591

IMG_0603

Krijg nou wat..........

IMG_0599

Nog even wat info over het Fordje. Ja 6.7 liter, foto twee is niet 16.9 kilometer op 1 liter maar 16.7 liter per 100 kilometer is dus ongeveer 1 op 5.91 kilometer.

IMG_0581IMG_0605 IMG_0606

Dag 9: De pot witkalk staat op tafel dus eerst even ontbijten.

IMG_0607

De farmersmarkt stelde echt niks voor, wat kraampjes met plantjes wat hamburgers en een ouwe man op een podium die wat brabbelde en dit samen doet met een gitaar. Jo we zijn er ff geweest en iedereen weer blij, nog even boodschappen gedaan en de Ford weer volgegooid voor rond de  €50 krijg je 70 liter diesel om te verstoken . Na de boodschappen naar de "Twinfalls" gegaan. Op de weg ernaar toe ff wachten (10 minuten) voor de trein.

IMG_0610

Was een klim van 1 km maar omdat de lucht best ijl is valt dat toch niet echt mee. De weg ernaar toe is al mooi.

IMG_0612IMG_0615

He das handig hier ook weer van die steunkinderen.

IMG_0617IMG_0618IMG_0621IMG_0628

Let even op de reisleidster die wijst wat belangrijks aan. IMG_0625

Net buiten ons kamp staat dit, er zijn menschen (met sch) die daarin hun vakantie vieren. Wij noemen nooit geen namen hoor Jacq

IMG_0608

Er is 1 ding wat echt ruk is aan deze rv ground..... In de washroom fluit heel de dag 1 of ander kut vogeltje en daarbij zit dan een vent echt heel de dag piano te spelen, maar dan geen vrolijk deuntje nee hij pingelt maar wat mee met die kut vogel! Nu ben ik net wezen douchen en er zit ook nog een idioot op een harp bij , je kan er zelfs een cd van kopen hier.

Dag 10: Zijn we weer, dit keer vanuit Kitwanga   met zulk mooi weer 25 graden blijf je niet in die truck rijden. We hebben tijd zat en staan nu in Kitwanga op een heel rustige rv ground met 18 miljoen muggen....... Dat dan weer wel. We spuiten een of andere troep uit een spuitbus en dan blijven ze weg . We hebben vandaag maar drie uurtjes gereden.

Ook dit keer weer een schitterende route naar Kitwanga er is er ook maar 1

IMG_0638IMG_0636IMG_0639.IMG_0640

Even gestopt om een bakkie te halen in New Hazelton, als je nog iets zoekt om voor jezelf te beginnen hotel is te koop.

IMG_0643IMG_0644

Er was ook daar weer een Farmer's markt, die ging om 10 uur open. Wij waren er om 9.55 en hadden nog nog net tijd om twee foto's te maken daarna snel wegrijden.

IMG_0645IMG_0646

Lekker cruisen met 80. Op de brug een foto gemaakt van de rivier en kijk is hoe schoon dat water is.

IMG_0649IMG_0650IMG_0654IMG_0655IMG_0656

Op naar Kitwanga, daar gaan we rechts af de Cassiar highway op, deze  kerk is een bezienswaardigheid. Vraag mij niet waarom maar is gewoon een bouwval.

IMG_0664 IMG_0666

We wilden naar de rivier wandelen, is niet doorgegaan er zijn in de buurt veel zwarte beren, bruine beren en grizzlys met jongen en daarom is het wandelpad afgesloten. Zijn we maar even naar het dorp gelopen en een overheerlijke burger gegeten bij Kitwanga grill house. Foto 1 nieuwe camp ground,, houtboer om de hoek (die zal morgenochtend wel om 5 uur beginnen).

WP_20160515_12_25_27_ProWP_20160515_12_33_30_Rich

WP_20160515_13_02_54_Pro WP_20160515_13_17_36_Pro WP_20160515_13_17_42_Rich.WP_20160515_13_46_20_Pro

Tot morgen.

Dag 11 vandaag van Kitwanga naar Stewart:

We beginnen met een nieuw bord  te leren langs de Cassiar,  beren met jongen

IMG_0675

Stukje doorgereden en daar was downtown Kitwanga ook nog wat te zien "Totem poles".

IMG_0677IMG_0678IMG_0682

Met voor de geintreseerde ook hoe een totempaal te gebruiken. Het word misschien afgezaagd maar ook hier weer de rust op de wegen kilometer na kilometer.

IMG_0684IMG_0687IMG_0704

One lane bridge.

IMG_0694

En daar was beer nummer 3

IMG_0698IMG_0699 IMG_0701

Na de nodige kilometers kom je op de junction van de highway 37 naar de highway 37a, de 37a gaat naar Stewart dus hup wij links af. Ook deze weg is weer schitterend tussen de bergen door.

IMG_0707 IMG_0715 IMG_0716WP_20160516_20_36_27_Rich

Vanuit Stewart rij je zo Alaska USA binnen naar het plaatsje Hyder, dit is een ghost town er wonen maar een paar mensen en de shops zijn allemaal dicht op het postkantoor na. Als je na het dorp nog 34 kilometer door rijdt kom je uit op een gletsjer maar we werden onderweg tegen gehouden door een plaatselijke Alaskaan die wist te vertellen dat ter hoogte van de tinmijn iedereen werd terug gestuurt ivm lawine gevaar.Nou hij hing nog een heel verhaal op maar kwam erop neer dat het stom was en er geen gevaar was.. Maar we zijn toch maar gedraaid en weer terug naar Canada.

IMG_0726IMG_0730 IMG_0756IMG_0746

IMG_0732IMG_0739

IMG_0757

Weer terug in Canada zie je de bekende houtvlotten en de mainroad in Stewart.

IMG_0760IMG_0764 WP_20160516_20_37_20_Rich

Dag 12 geloof ik, vandaag van Stewart naar Iskut. Was een dag regen met weinig spannends die dag. Aangekomen in Iskut op een kleine maar perfecte ground.. Met een loghouse geheel door de eigenaar zelf gebouwd, nou ja alleen...... met de hulp van een vriend en een kettingzaag.

IMG_0854

Nog even de benen strekken en een wandeling achter de reisleidster aan. En nog wat art pictures geschoten.

IMG_0860IMG_0861IMG_0862.IMG_0865

Even rustig aan

IMG_0890IMG_0891

Daar zit dus 60 ton diesel in, die linker dan he

IMG_0906

We gaan op vakantie en nemen mee, het mooie hier is dat je hangt het erachter flikkert er op wat je wilt en hup gas erop. Geen gezeik met netjes of je bent te breed welnee gaan met die handel, je ziet ze hier met hele verhuizingen op die aanhangers, quats, snowmobil, motoren enz. Wat ze dan ook weer doen is..... Ze laten afgedankte auto's en andere troep dan ook zo weer in de tuin staan en dat ziet er dan weer niet uit. Dit gebeurt meest bij de Indianen die hier het meest wonen.

IMG_0905IMG_0667

Frietkot met echt mooie schoorsteen

IMG_0907

En zo snoeien ze de berm slaat completen bomen aan gort, op dit stuk weg hebben we een een goed halfuur geen mens gezien.

IMG_0921

Onderweg nog gestopt bij een Jade shop, hier komt 90%. van alle Jade ter wereld vandaan......... Zeggen ze hier dan hè.

Toen reden we een goed uur door een bos wat in de brand had gestaan, dat laten ze staan en na ongeveer 200 jaar is het bos weer hersteld. Dat duurt hier zo lang omdat het in de winter rond de -40 is en een maand of 5 maar 7 uur licht per dag. Goed dat ik dat allemaal weet he

IMG_0940

En daar komen we de Yukon binnen. De Yukon is 10 x groter als Nederland en er wonen 37.500 mensen. Let goed op hier nog meer info...... van die 37.500 mensen wonen er 27.000 in Whitehorse . Als we straks weer in Nederland zijn voelt het  als 1 grote poppenkast. Als je hier maar denkt over te steken stopt iedereen, het laatste stoplicht hebben we gehad in Prince George 1798 km terug, drempels..... geen.

IMG_0943

Einde highway 37 rechts af de Alaska highway op naar Watson Lake bordjes kijken. Iedereen neemt bordjes mee (behalve wij natuurlijk) en hangt die hier op.

IMG_0946IMG_0946

We hebben de nacht doorgebracht bij "Baby Nugget". Stelde niet veel voor. Dit was de camper van de buurman.....

IMG_0962

Dag14. Van "Baby Nugget" naar Whitehorse.

En weer de ruimte en de rust en de bomen

IMG_0965 IMG_0969 IMG_0972

Hier ook weer hele delen waar brand was geweest en daar waren nummer 6 en 7.

IMG_0976IMG_0978

IMG_0980IMG_0982

En weer een vrachtje diesel, maar weer even aan de kant gegaan.... Ik zit rond de 90 te sturen en zij rond de 110.

IMG_0988

Er zijn er ook die net te laat zijn de opruim dienst zit er al naast. Zelfs de kraaien zijn hier groot.

IMG_0996

Op naar de volgende atraktie waterval. Komen uit de zelfde beek maar zijn op de zelfde hoogte twee verschillende watervallen. Ja je moet wel scherp blijven.

IMG_1000 IMG_1002 IMG_1007

Echt weer onverantwoord gevaarlijk bezig de reisleidster en dan ook nog met losse handen en de brug naar de waterval

IMG_1014 IMG_1016

O shit.........

IMG_1001

Hier ook weer veel verlaten huizen en tankstations. Waar hij naar toe gaat geen idee

IMG_1028 IMG_1031

Stalen brug naar Teslin

IMG_1036 IMG_1040

Roadwork

IMG_1051IMG_1057

Even wachten maar

IMG_1073

Daar staan we dan in Whitehorse met de live support slangen en dooien muggen

IMG_1084IMG_1086

Ik zit dit te tikken om 22.20 uur en het is hier nog volop licht, het licht gaat om 24.00 uit en gaat om 4 uur al weer aan. We staan tot maandag hier en vliegen maandagmiddag weer naar Calgary.

We hebben ook een keer geprobeerd een selfie te maken..... al zeg ik het zelf.... aardig gelukt

WP_20160517_17_01_21_Pro

Vandaag zaterdag zijn we even een stukje gaan rijden we hebben op de route nog nooit zoveel wild gezien, eerst zagen we een hele kudde bizons je weet wel van die lijm.

IMG_1088 IMG_1089 IMG_1094

Toen zelfs twee moosen

IMG_1101

Er leek geen eind aan te komen, een berggeit, in de uitvoering "Wit sjagerijnig".IMG_1117 IMG_1119

Ja nu word het ongeloofelijk maar we zagen ook nog Muskox's

IMG_1113

Ze hebben hier in de buurt geen wildpark waar je doorheen kan lopen das wel jammer.

En dan kijk je hier naar en dan moet je binnenkort weer naar die poppenkast

IMG_1126IMG_1128

Na al dat wild op je route moet je wel even ontspannen, dat hebben we gedaan in natuurbron bad "Holey moly what is that water hot Takhini bath". Natuurlijk bron water wat met 40 graden uit de bron komt. Elke ochtend laten ze het leeg lopen en vullen het weer met nieuw "holey moly hot water". Wat ook logisch is anders heb je een leeg zwembad.

WP_20160521_14_10_52_ProWP_20160521_14_10_56_Pro

Vergeet ik haast te vermelden dat we uit eten zijn geweest gisterenavond, tent zat vol dus ff 45 minuten wachten....... Ik spoel het ff snel vooruit........ Ja hoor wij naar binnen..... Tent zit afgelaaien vol..... wij zitten..... ik heb het best naar me zinWP_20160520_17_34_16_Pro

Moet ik opeens gezond gaan eten...... krijg ik een bord met bladeren als vooraf

WP_20160520_17_47_07_Pro. Ik vind spinazie best lekker maar niet zo rauw uit de achtertuin. Maar de rest van het eten was echt lekker. De ambiance zegt hier niets want van buiten en van binnen zag het er niet uit. Maar als een tent zo afgelaaien zit met locals kan je er van uit gaan dat het goed is.

Het pitoreske Whitehorse.

Jullie weten wat dit is en how to use it WP_20160520_12_52_13_Pro.

Varende oude meuk WP_20160520_14_04_52_Pro

Straatje in oude glorie vol met trucks yep.

WP_20160520_13_01_14_Pro

Deze vond ik nog op 1 van de fotorolletjes, 999 kilometer te gaan, eerst 584 rechtdoor eerste tankstation op 584 kilometer.

IMG_0776

Morgen nog een bezoek brengen aan die varende oude meuk en dan s'avonds de koffers al weer inpakken voor de vlucht maandag naar Calgary. 3.5 uur binnenlandse vlucht :-)

Nu hadden jullie nog het bezoek aan Whitehorse tegoed, we zijn naar de Klondike II geweest, de Klondike I was een beetje gezonken. Mooie ouwe meuk schuit met een stoom ketel die het hele spul aandrijft.

IMG_1159IMG_1148 IMG_1147 IMG_1146

Roel speciaal voor jouw om te mijmeren :-)

IMG_1144IMG_1145

Maar we zijn inmiddels weer thuis :-), in een record tijd van de slurf op Schiphol, 8.15 aan de slurf en om 9.15 thuis aan de koffie.

Mochten er mensen zijn die na dit verhaal behoeften hebben aan hulp: Postbus 51 of : www.hetthuishonk.nl/index.php/hulpverlening/stichting-correlatie.html of bij ons thuis een bakkie koffie.

1. Rob Hoogland:
    5 mei 2016
    Leuk initiatief. Goeie reis en heel veel plezier.
  2. Jacqueline Hoogland:
    7 mei 2016
    Wat ziet het er al goed uit. Ik volg jullie op de voet, want wie weet doen we jullie een keer na Geniet van jullie reis en heel veel plezier. Xxx
  3. Roel en Anja Otterspeer:
    11 mei 2016
    Geweldig mooi die foto's. .we genieten ervan !! Beetje jammer dat margreet zo onredelijk was met de zwarte beer..hahaha
  4. Christien Spooren:
    11 mei 2016
    best wel jaloers. de natuur ziet er fantastisch uit. Eric je bent een held om het wilde beest te fotograferen (eenhoorntje). nog heel veel plezier en voorzichtig rijden.
  5. Anneke en Frans:
    12 mei 2016
    Jongens wat genieten jullie Super.we lezen met plezier jullie belevenissen
  6. Jeffry:
    14 mei 2016
    ziet er allemaal goed uit,ik laat van de week wel ff bij oma op me telefoon zien
  7. Diana Vanderheyden:
    14 mei 2016
    Looks beautiful!! You are going to places I have never been! Glad you are enjoying your trip so far!
  8. S van Leeuwen:
    19 mei 2016
    Oh al weer bijna voorbij die mooie vakantie. Wat een prachtig land. En wat een avontuur. En ja die beren op de weg Eric, die zie ik ook wel s. ;). Nog heel veel genieten de laatste week. dikke kus
  9. Diana Vanderheyden:
    20 mei 2016
    Coming to the end of your trip!! Enjoy the last few days, see you soon.
  10. Wilbert Bakker:
    20 mei 2016
    Hallo avonturiers,
    Wat een prachtige natuur daar,zo veel ruimte en afstanden waarbij je soms niemand tegen komt.Eric,zal wel weer even wennen worden voor je,als we hier met 17 miljoen op een postzegel wonen. Veel plezier nog de laatste dagen daar.
  11. Marijke Peerdeman:
    22 mei 2016
    wat een mooi reisverslag natuurlijk met veel humor zoals wij gewend zijn van Eric.
    Mooie foto's van dat land, dat missen we toch hier in dat kikkerland.
  12. Anneke en Frans:
    24 mei 2016
    Wat is dat snel gegaan,veel plezier nog verder groetjes van ons